Essy Moestl

Lagi-lagi ke Dokter Anak

14 Comments

[6 Bulan 1 Minggu 1 Hari]
Kunjungan kali ini hanya untuk kontrol, soalnya di sini krng lebih setiap bulan meski ngga perlu imunisasi tetap ada jadwal kontrol. Tentu aja yg paling gue tunggu bagian ukur mengukur hehehe …. Senengnya pas tau Yvonne skrng udah 69 cm dan 7,4 kg !!! Dan sama sekali ngga kegendutan .. Soalnya gue pernah baca katanya usia 6 bln ke atas bayi nambah berat badannya udah ngga banyak, eh tp Yvonne lmyn banyak, tiap bln nambah sekitar 600gr … Tapi mnrt dokter krn badannya jg tambah tinggi maka kenaikannya benar2 berimbang.

Masalah yang ada cuma satu, Yvonne suka muntah .. entah krn apa .. Jd ngga ada yg salah dgn makanan, dan jg ngga salah dgn cara nyuapinnya .. Jadi kl Yvonne makan kelebihan 1 sendok aja, dia muntahin makanannya .. sedihnya ngga cm yg satu sendok terakhir yg dimuntahin tp semua yg udah masuk .. Ngga cuma muka & bajunya basah & kotor, tapi guenya jg jadi panik dan extra mesti mandiin (meski sblmnya udah mandi ehehhe) plus lap lantai dan lagi2 suapin ulang … hiks .. Kasian Yvonnenya yang pasti, soalnya yg namanya muntah pasti ga enak bawaannya ..

Seperti hari ini misalnya, tepat 30 mnt sblm ke Dokter, gue suapin menu yg enak (nasi, sayur pakai ayam) ehh sendok terakhir tau2 muntah .. tanpa basa basi / tanda2 … Jadi dehh dimandiin ulang, ganti baju plus suapin lg dr awal .. Hiks .. Abis itu pulangnya (sekitar 3,5 jam dr acara sarapan) di rumah gue kasih makan eh lagi2 muntah .. Tapi Dokter bilang itu biasa, gak papa .. Perutnya kekecilan .. Nah jadi gue hrs mengurangi jatah makan Yvonne satu piring (porsi) minus 1 sendok ..

Hari ini jg di “tes” Yvonne udah bisa apa aja sm Dokter, eh untung lulus hehe, diajak duduk dan rolling2 sm Dokter lohh … Ketawa girang di depan Dokter juga Yvonne udah berani hehe .. Trs ngga kaget lg kl dadanya dikasih stetoskop … Cm krn kelamaan ngantri Dokter, Yvonne pas udahannya jd rewel krn mau buru2 bobo di Kinderwagen …
Semoga makin tambah pintar dehh Yvonneku .. Jd anak yg pintar yahhh Yvonne sayang ..

Berikut ini pola makan yg gue terapin buat Yvonne yg ternyata mnrt Dokter Anak pas banget dgn apa yg dibutuhkan Yvonne. Horeeee !!!
Menu makanan Yvonne sejak 1 bulan lalu :
– Pagi : sarapan berupa ASI
– Makan siang : Menu (berupa sayuran & daging, mengandung Omega 3 dan Eisen)
– Snack sore2 : Buah2an & Biskuit Baby (Biskotti)
– Makan malam : Brei
– Penutup sblm bobo : ASI
Setiap saat ditawarkan utk minum air putih / teh / saft buah.

Advertisements

14 thoughts on “Lagi-lagi ke Dokter Anak

  1. wah jadwalnya kayak Bea py tuh,Sy..

  2. hehehh tossss Bea … ^_^

  3. Hi there pumpkin. She´s just so cute as always sweetie. CAn she sit all alone now, or are you holding her? he he he. She´s always smiling now, and it´s soooo wonderful to see, that shes always so happy and smiling .

  4. Wah, waktu si Emée umur segitu menunya: ASI ASI dan ASI hahaha…. dikasih makanan padat, paling cuma makan 1/4 gelas. Habis itu minta ASI lagi. Si Yvonne kalau udah kenyang, mulutnya tetap nangkap makanan apa aja ya… kalau si Emée udah kenyang or ngga suka makanannya, mulutnya langsung mingkep. Kebiasaan sampai skarang, kalau ngga suka sama makanannya dibohongin pake cara apapun, mulutnya tetap nutup hehehe…. tiap anak emang beda2. Si Kecil skarang juga pola minum ASInya juga beda sama anak pertama.

  5. wah jadwalnya kayak Bea py tuh,Sy..

  6. hehehh tossss Bea … ^_^

  7. Hi there pumpkin. She´s just so cute as always sweetie. CAn she sit all alone now, or are you holding her? he he he. She´s always smiling now, and it´s soooo wonderful to see, that shes always so happy and smiling .

  8. Hi Maryann .. how are you ? Thanks for dropping by here .. I must hold her because i dont believe her hehehe .. she can sit, butany time she can also fall down links / right and i think its dangerous so i must always accompany and see every second hehehe ..

  9. essymoestl said: Hi Maryann .. how are you ? Thanks for dropping by here .. I must hold her because i dont believe her hehehe .. she can sit, butany time she can also fall down links / right and i think its dangerous so i must always accompany and see every second hehehe ..

    Hi sweetie, I´m fine, I´ve just been a bit busy lately, so I could get as much done and be ready, when Jerosha arrives here on sunday and stay for the next week, cause I don´t want to waste any time on doing boring choires then ha ha ha, so the more, I can get done beforehand the better ha ha ha. I sooo look forward to have her here, and want to save all the time for fun things, while she´s here ha ha ha.How are you all doing? I hope, you´re enjoying the summer too sweetie? DOn´t worry about Yvonne falling, if you just sit her on a thick bllanket, and away from any furnitures, so she can´t hit herself, if she turns over. That´s how they learn to stay up too ha ha ha, and she definately will fall many many times the next year, while she´s learning to sit and crawl and walk , that´s part of the learning prosess, but ofcause we try to keep them from things that can hurt them. But just wait, she´ll get some blue spots, that´s for sure ha ha ha She´s just as cute as ever our little star ha ha ha ha.Have a wonderful day sweetie and give her a biiiiig hug from me okay?.

  10. Wowww you must be very happy, Jerosha will be there next sunday ? I am sooo happy for you .. i hope you can share the photos as soon as possible hehee .. and what are the plans ? Craftshops ? hehehe .. I can imagine how crazy both of you then when meet hehehe … About fall down, do you mean that its ok she fall down ? until now, i almost catch her before she really fall down and touch the floor heheh .. also afraid she has problem with her bones when suddenly from sit position and fall .. :(Have a nice weekend with Jerosha !!! Big warm hugs !!!

  11. essymoestl said: About fall down, do you mean that its ok she fall down ?

    I mean if she sits on a soft blanket or something, then it wount hurt her, if she just tip over, and you can´t save her from falling all the time, and it also helps her to learn to keep her own balance, cause it teach her, how far she can lean out before she tips over, and if you always just catch her, before she do it, it´ll just take her much longer to find out, how much she can really do and howw far she can lean before she falls, and like I said, ofcause make sure, that she can´t hurt herself anyway, but she wount, if she is sitting on a soft blanket or a duvet or something like that. It´s only if she sits too near a table or a cabinet or something, so she can hit her head into something, but if you try to sit her, so she wount hit anything, then it´s okay to let her tip over, cause she learns a lot from that, and she´ll be much faster to learn how far she can go then. And don´t worry about her arms and legs, cause small children are much much stronger, than we would think, and they really don´t break anything very easily, so don´t worry about that. Jerosha is comming this sunday already and don´t worry, I´ll make sure my camera is fuly loaded and show you all the photos, I´m taking here ha ha ha. And she don´t just stay a week-end, but a whole week ha ha ha, so there´ll be plenty of pictures, I´m sure.ha ha ha ha

  12. Thanks Maryann for the explanation .. as you know i have a big big worry hehe .. so until now i dont let her to fall down .. even when its only swing a little bit to left and right side, i just think it can make her bones hurt .. and yes i use a blanket as a basic when she plays on the floor .. or just let her play on the sofa hehehe ..I am so happy to hear about a whole week with Jerosha .. please give her my hugs and kiss … I hope you both have a lot of fun !!!! Sooo jealous … !!!

  13. Wah, waktu si Emée umur segitu menunya: ASI ASI dan ASI hahaha…. dikasih makanan padat, paling cuma makan 1/4 gelas. Habis itu minta ASI lagi. Si Yvonne kalau udah kenyang, mulutnya tetap nangkap makanan apa aja ya… kalau si Emée udah kenyang or ngga suka makanannya, mulutnya langsung mingkep. Kebiasaan sampai skarang, kalau ngga suka sama makanannya dibohongin pake cara apapun, mulutnya tetap nutup hehehe…. tiap anak emang beda2. Si Kecil skarang juga pola minum ASInya juga beda sama anak pertama.

  14. Iya tuh say .. mulutnya mangap terus minta nambah, pdhal dia ud kenyang .. jd kan gue ga tau mn yg mangap laper mn yg mangap krn emang mulutnya default mangap .. hehehe .. mnrt teori suami sih krn doyan sm rasanya jd mangap trs .. Btw gmn kabar Baby Leani ? Anak kedua stressnya sm ga Syl ? mn nih foto2nya .. ^_^

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s